Erasmus+„Let’s Unite to be Unique”

Nasz projekt zatytułowany „Let's Unite to be Unique” ma on na celu podkreślenie wszystkich korzyści płynących z wielokulturowego społeczeństwa europejskiego, w którym więcej podmiotów odgrywa istotną rolę w życiu naszych społeczeństw, jednocześnie nadając siłę i pasję tożsamościom lokalnym i ich znaczeniu dla każdego z nich. z nas. Główną motywacją tego partnerstwa jest znajomość i porównanie systemów edukacyjnych zaangażowanych krajów, stosowanych metod pedagogicznych i dydaktycznych, podobieństw i różnic w obrębie kultur, tradycji, krajobrazów i historii. 
Partnerstwo ma na celu zaangażowanie dzieci w wieku 3-15 lat z 6 europejskich szkół i z 6 różnych krajów (Grecja, Estonia, Włochy, Polska, Słowacja i Walia).Praktyka języka obcego (angielski), opanowanie ICT i implikacje współpracy pozwoli naszym uczniom rozwinąć umiejętności, kompetencje i postawy obywatelskie, z których będą korzystać przez całe życie.
Erasmus+ - logo KA229

Pierwsze działania w ramach projektu Erasmus+ ” Let’s unite to be unique” już za nami. Przeprowadziliśmy video chat z uczniami z Walii, Grecji, Włoch i Słowacji. Czeka nas jeszcze video spotkanie z uczniami z Estonii. W listopadzie kilku nauczycieli naszej szkoły pojedzie na spotkanie wszystkich partnerów projektu w Walii. A jeszcze w tym roku szkolnym kilkoro uczniów i nauczycieli z naszej szkoły pojedzie do Słowacji i Estonii. Jesteśmy bardzo podekscytowani tymi wyjątkowymi znajomościami.

Spotkanie on-line1
Spotkanie on-line2
Spotkanie on-line3
Spotkanie on-line4
Spotkanie on-line5

I Walne Zgromadzenie - Walia
„Poznajemy się”. Seminarium komunikacyjne. Planujemy szczegóły projektu. Prezentujemy i oceniamy najnowsze produkty, które wyprodukowaliśmy. Planowane są wizyty w grupach, odbywające się w szkole i na zajęciach dydaktycznych. Lokalny personel zajmuje się opieką i szkoleniem uczniów-gości z różnymi zajęciami, podczas gdy nauczyciele będą spotykać się w ramach programu. Odbędą się zaplanowane wycieczki krajoznawcze po okolicy. Wymiana ulotek między grupami, itp., dotyczących szkół i okolic. Odbędzie się specjalna impreza pod hasłem „Konkurs plastyczny z materiałów pochodzących z recyklingu” (Konstrukcje z pudełek kartonowo-aluminiowych, plastikowych butelek i gazet). 

II Walne Zgromadzenie - Estonia
Pierwszego dnia mamy do czynienia z 
a) okresem zbiorów produktów każdego kraju oraz związanymi z nim tradycjami i obyczajami.
b) wrażeniami jakie czerpaliśmy z budowy naszej strony internetowej/bloga. 
Drugiego dnia w szkole program zawiera „Szkolenie osób niepełnosprawnych”. Planowane są wizyty w grupach, odbywające się w szkole i na zajęciach dydaktycznych. Lokalny personel podejmuje się ochrony i szkolenia gościnnie uczniowie z różnymi zajęciami, podczas gdy nauczyciele spotkają się w podgrupach. Odbędą się zaplanowane wycieczki krajoznawcze po okolicy. Specjalna interaktywna gra dla dzieci i dorosłych odbędzie się pod tytułem „Spacer po zielonym szlaku” na terenie dużego parku – dziedzińca estońskiego.  

Podczas pobytu w Estonii nasi uczniowie oprócz zaplanowanych przez naszych estońskich partnerów wycieczek mieli okazję zobaczyć ten urokliwy kraj z innej strony… Rodziny, w których przebywali również zapewniły im różne atrakcje… Oto Estonia widziana oczami naszych podróżników.


Planowane są wizyty w grupach odbywających się na terenie szkoły i na zajęciach dydaktycznych. Lokalny personel zajmuje się ochroną i szkoleniem gości.
Uczniowie biorą udział w różnych zajęciach, podczas gdy nauczyciele spotkają się w ramach programu. Odbędą się zaplanowane wycieczki krajoznawcze po okolicy. 
Pierwszego dnia zajmiemy się
a) zwiedzaniem ogrodu szkolnego, poznaniem różnych sposobów uprawy i wymiany roślin oraz 
b) zajmiemy się problemem uczniów z słabszych grup społecznych, którzy stoją w obliczu wykluczenia społecznego i ważnej kwestii uchodźców w Europie. Punkty widzenia dotyczący tego, jak my ich akceptujemy, itp. (wymiana dobrych praktyk między szkołami).
Drugiego dnia w szkole program polega na wzmocnieniu idei dołączenia do wspólnego obszaru europejskiego bez utraty naszych narodowych cech.
Rozmawiamy o wartości wielokulturowości, oglądamy „Festiwal Tańców Tradycyjnych” i też w nim uczestniczymy. Organizuje to szkoła słowacka (wydarzenie specjalne). Każda szkoła nosi i prezentuje tradycyjny strój swojego kraju.

Planowane są wizyty w grupach w obrębie szkoły i na zajęciach dydaktycznych. Lokalny personel zajmuje się ochroną i szkoleniem studentów-gości.

Pierwszego dnia, pierwszym zagadnieniem, które zostanie przeanalizowane, będzie: Jakie problemy środowiskowe zidentyfikowaliśmy w okolicy naszych szkół pod koniec ostatniego rok? Czy zostały rozwiązane? I jak? (Każda szkoła przedstawia wyniki swoich wysiłków).
Drugim tematem będą „Mity i legendy” naszych regionów. Uczeń z każdej szkoły czyta „Mit” swojej szkoły w języku angielskim i jest słuchany przez wszystkich pozostałych uczniów (gospodarzy i gości) spotkania.
Kolejny dzień poświęcony jest „Jak mija dzień ucznia w szkole?” Oglądamy odpowiedni film przygotowany przez każdą szkołę .Jak możemy poprawić nasze życie w naszych szkołach? Czy wymaga to więcej nauki na świeżym powietrzu? Czy dzieci wymagają więcej wychowania fizycznego? Jako specjalne wydarzenie spotkania polska szkoła zorganizuje „Zdrowe Igrzyska Olimpijskie”. Zabawna rywalizacja sportowa z mieszanymi międzynarodowymi grupami uczniów i nauczycieli.
Odbędą się również zaplanowane wycieczki krajoznawcze po okolicy.

ERASMUS CORNER

Biorąc pod uwagę sytuację pandemii panująca w europie nie udało nam się wybrać do Grecji i Włoch, ale to nie zmienia faktu że nie zwalniamy tempa

Comments are closed.